Ana içeriğe atla

Belgrad Gezi Yazısı ve Gezi Notları


Yeni sitem üzerindeki detaylı Belgrad gezi yazım için lütfen tıklayın.


Belgrad gezime, Zemun bölgesinde kalarak başladım. Burası, şehrin diğer tarafına göre daha sessiz ve sakin durumdaydı. Kısa bir yürüyüşle ulaştığım nehrin kenarındaki yürüyüş yolunda bisiklet bile sürülebiliyor. Bu yürüyüş yolunu takip edip ilerledikçe Büyük Savaş Adası’na ulaşıyorsunuz. Her ne kadar adaya metal bir köprüden yürüyerek geçip yüzenler olsa da, suyun temiz olduğu söylenemez. Ben şahsen gözlerime inanamadım. Sanırım o sıcakta başka çareleri olmadığı için pek aldırış etmiyorlar. Nehir kenarında restoranlar ve kafeler var. Nehir kıyısına ulaşana kadar da, birçok market ve börek satan küçük pastane tarzı işletmeler mevcut. Yalnız Pazar günleri birçok yer kapalı bu yüzden alışverişlerinizi hafta içi tamamlanamınızı öneririm. Cumartesi günleri de yarım gün açık oluyorlar. Tabi börekçiler ve küçük büfeler her daim açık. Eğer Belgrad’ı ziyaret edip sakin bir tatil hedefliyorsanız, bu bölgeyi tavsiye ederim.



Belgrad gezimin 2. Bölümünde Kalemegdan’a çok yakın olmasa da merkezi sayılabilecek bir nokta seçtim. Kaldığım apartman dairesinden gayet memnundum. Sahibi de güler yüzlü bir genç arkadaştı. Buradan Kalemegdan’a ve Aziz Sava Katedrali gibi şehrin diğer turistik noktalarına yürüyerek Belgrad’ı keşfetme imkanı yakaladım. Ne gece. ne de gündüz vakti sokaklarda yürürken herhangi bir güven sorunu hissetmedim. Bilirsiniz Sırbistan denilince herkes gece hayatından bahseder. Yüzen gece kulüplerini tercih ederek veya Knez Mihailova caddesi üzerindeki mekanları tercih ederek gece hayatınızı şekillendirebilirsiniz. Her bütçeye göre seçenekler mevcut ve içki çok ucuz olduğu için dilediğiniz her şeyi küçük paralara içebilmeniz mümkün. Üstelik kimilerine cüzzi miktarlarda giriş ücretleri vererek. Eğer hareketli bir gece hayatı ve bol bol yürüyüp fotoğraf çekmek istiyorsanız, Belgrad’ın merkezinde kalmalı ve Kalemegdan’a yakın olmalısınız.



Belgrad'da halk otobüsü biletleri çok ucuz ancak kimsenin bilet aldığını görmedim: Biz turistlerden başka! Yürüyüş turundaki rehber kız, kendisinin de bilet almadığını ancak turistleri yakalayıp ceza yazmaya hevesli görevliler olduğu için bize biletlerimizi almamızı söyledi. Belgrad’da bulunduğum süre boyunca birkaç kez otobüs kullanmak durumunda kaldım. Bilet almaya çalışırken bir keresinde otobüs şoförü bana el hareketiyle “deli misin niye bilet istiyorsun” der gibi bir hareket yaptı, bir başka seferde ise bir başka şoför eliyle “geç geç boşver” işareti yaptı. Açıkçası bilet almak istesek bir türlü almasak bir türlü. Yine de turist olarak zaten çok ucuz olan otobüs biletlerini almakta fayda var. Ne olur ne olmaz...


Belgrad Yürüyüş Turu



Belgrad gezimde bir yürüyüş turuna katıldım. İyi ki de katılmışım diyorum. Şehri anlamanızın yanında, eğlenceli ve faydalı geçiyor. Bence bir Belgrad gezisinin olmazsa olmazlarından biridir. Ücretsiz bir tur olarak geçmesine rağmen turun sonunda 5-10 lira bahşiş vermeniz gerekiyor. Vermeseniz de olur ancak 2-3 saat boyunca size şehrin tarihini anlatıp o sıcakta sizinle birlikte yürüyen ve genelde üniversite öğrencisi olan bu arkadaşların emeği karşılığında küçük de olsa bir bahşiş vermek gerekiyor tabi ki. Bahşiş miktarı tamamen size bağlı. Tur sırasında “rakija”dedikleri bizim rakımıza benzeyen bir içki ikramı da var. Turun sonunda ise size Yugoslavya zamanında kullanılan banknotların kopyalarından hediye ediliyor. Size de bu tura katılmanızı tavsiye ederim.


Ulaşım Ağı

Belgrad’dan, neredeyse Avrupa’nın tüm şehirlerine otobüs, tren veya uçakla ulaşabilmeniz mümkün. Günün farklı saatlerindeki aynı yere giden otobüsler için farklı fiyatlar sunabiliyorlar. O yüzden zamanının size uyması durumunda, en ucuzunu sormakta fayda var. Belgrad’da otobüs terminali ve tren istasyonu yanyana. Gerçi neredeyse tüm Balkan şehirlerinde de durum böyle. Oradan da otobüs duraklarına geçip şehrin dilediğiniz noktasına gidebilirsiniz. Otobüs terminaline yakın çevrede ATM’ler ve terminal içerisinde döviz büroları mevcut. Buradan bir başka ülkeye geçiş yapacaksanız, yanınıza gideceğiniz ülkenin para biriminden biraz almanızda fayda var.


Nerede Kaldım?
-Hostel Ruler
-Beba Apartment

İkisinden de memnun kaldım. Hostel Ruler, Zemun bölgesinde merkezi ve güzel bir konumda, diğeri ise bir studio daire olup Kalemegdan’a 1.5 km mesafede ve yürüyerek her yere ulaşımı kolay. Şehrin iki farklı bölgesinde kalarak daha iyi gezebilme imkanı buldum.










Yorumlar