Ana içeriğe atla

Novi Sad Gezi Yazısı ve Gezi Notları



Balkan Gezime, İstanbul’dan Belgrad’a gelerek başladım. Balkanlarda önce Sırbistan’ı seçme nedenim, Novi Sad’daki Exit Festivali’ydi. Exit Festivali, 2013’te Avrupa’nın en iyi festivali seçilmiş. Festival programındaki isimler de çok iyi olunca, soluğu Novi Sad’da aldım. Novi Sad’daki Petrovaradin Kalesi içerisinde düzenlenen festival muhteşemdi. Kalenin farklı bölümleri açıkhava konseri alanına çevrilmiş ve binlerce insanın aynı anda eğlenebileceği şekilde düzenlenmiş. Yeme-içme alanları, dinlenme alanları, gün boyunca katılıp eğlenceli bir şekilde vakit geçirebileceğiniz küçük etkinlikler ve yarışmalar mevcut. Dünyanın çeşitli ülkelerinden popüler gruplar ve dj’ler bu festivale katılıyor. Festival 4 gün sürüyor ve akşam 7’den sabah 7’ye kadar kesintisiz müzik devam ediyor. Üstelik 14 tane farklı sahne var ve hepsinde aynı anda konser var! :) Sırbistan’a vize sorunu olmadan direkt gidebildiğimiz için, festival severlere kesinlikle tavsiye ederim. 2015 için görememiştim ancak 2016 için Türkiye’den geleceklere özel bir paket sunulmuş. Bu pakete Karadağ’ın sahil kenti olan Budva’daki Sea Dance Festivali’ni de dahil etmişler. 2015 yazında katıldığım EXIT festival programı şöyleydi:

2015 EXIT Festival Programı

Festival'deki sahneler 

Bir üniversite şehri yeşil Novi Sad..


Gelelim Novi Sad şehrine... Novi Sad, Sırbistan’ın en gelişmiş şehirlerinden biri. Belgrad’a uzaklığı otobüs ile yaklaşık 1 buçuk saat. Benim denk geldiğim otobüste klima vardı ama sadece vardı, yolcularla pek iletişime geçmedi. Novi Sad’a geldiğimde, otogardaki büfeden yardım alarak kalacağım yere doğru yola çıktım, telefonumda haritayı açtım ve işaretlediğim yere gidene kadar çevreyi seyrettim. Novi Sad şehrini tanıdıkça, burada üniversite okunurmuş dedim kendi kendime. Sadece caddelerde değil, nehrin kenarında da eğlence mekanları var. Festivallere de ev sahipiği yapıyor. Yüzmek isterseniz plajı da mevcut. Tuna nehri, her yerde olduğu gibi burada da karşımıza çıkıyor. Öyle bir nehir ki, Avrupa’nın doğusunda sanki bir rehber gibi.

Şehirde, EXIT Festivali’ne ev sahipliği yapan Petrovaradin Kalesi ve birkaç müze dışında turist çekecek pek fazla bir şey yok. Bu yüzden, bir Novi Sad gezisi için 1 gün ayırmanız gayet yeterli olacaktır. Festivale gelecekseniz eğer 5-6 gece kalmanızı tavsiye ederim. Festivalden önce ve sonra dinlenmek akıllıca olacaktır.


Nerede Kaldım?

-Hostel Vlahović
Ben, festival süresince kalacağım yeri ayırtmakta geç kaldığım için festival sitesi üzerinden yer ayırtmak zorunda kaldım ve bir balkan ülkesine göre pahalıydı. E tabi büyük bir festival olduğu için, diğer konaklama yerleri de fiyatlarını yukarı çekiyor. Bu yüzden kalacak yer konusunda biraz erken davranmanızda fayda var diye düşünüyorum. Festival sitesideki konaklama seçeneklerinden olan Hostel Vlahović ve Hostel Bajic, normalde öğrenci yurdu olarak kullanılıyormuş. Bunu oraya gidip kaldığımda öğrendim. Sizlere tavsiyem, bu iki seçeneği görmezden gelmeniz ve başka bir yer bulmanız yönünde. Bunun yanında, çadırda kalmayı düşünüyorsanız, Novi Sad’ın yılın o döneminde çok sıcak olduğunu göz önünde bulundurun derim.









Festival çıkış kapılarından biri 


Festival alanına giderken


Petrovaradin Kalesi'nden şehrin gece görünüşü


Petrovaradin Kalesi'ne giderken köprüden görünüş

Yorumlar